Köszönjük, megrendelésed sikeresen megérkezett! Amíg kiküldjük a visszaigazoló e-mailt, olvasd el az alábbi cikket!


Egy tökéletes árazási stratégia

Tudtad, hogy az induló kézműves vállakozások 3 legkomolyabb problémája mindenkinél ugyanaz?

  • Probléma 1: nem írják le a stratégiát, mert egyszerűen nincs rá idejük, hogy végiggondolják.

  • Probléma 2: sok pénzt veszítenek azzal, hogy rosszul határozzák meg az áraikat.

  • Probléma 3: az eladással kapcsolatos erőfeszítések elveszik az időt az örömteli alkotástól.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pedig mind a hármat megoldaná, ha csak 1 hétre félretenne minden feladatot a tulajdonos, leülne, és meghozná a vállalkozásával kapcsolatos legfontosabb döntést:

Milyen áron értékesítsek, hogy elégedett legyek,

és örömömet leljem a vállalkozásomban?

Ezt a kérdést nem utólag kell megválaszolni. Nem akkor, amikor már kész a termék. Ez az első és legfontosabb kérdés mindenekelőtt, hogy tisztában legyél azzal, mennyit ér egy óra munkád, és mennyi pénzt kell ahhoz havonta keresned, hogy elérd a célod.

Nézd, mit mond a sok elkeseredett kézműves,

aki a neten panaszkodik az alacsony árak miatt:

"Nincs becsülete a tisztességes munkának."

"Elveszik az érték."

"Nekem ez egy szinten alul nem méltányos."

"Sérül az igazságérzetem."

"Elégedetlen vagyok. "

"Önértékelésem a padlón."

"A családom azt mondja, hagyjam abba."


 

ÁRSTRATÉGIA 1:

A TERMÉKEID ÁRFEKVÉSÉT

A LEGELEJÉN KELL MEGHATÁROZNOD.


A vásárlónak az ár egy ígéret: ígéret arra, hogy valóban nagy a tárgy értéke: jobb, szebb, híresebb, okosabb, tartósabb... mint olcsóbb társai.

Tehát, először számold ki:

A) mennyi pénzre van szükséged havonta nettóban

B) hány terméket tudsz elkészíteni kb. 1 hónap alatt.

==> Most oszd el az A) számot a B)-vel,

A végeredményt pedig szorozd meg 2-vel, hogy az adóra, költségekre is jusson.

Az üzleti terv elkészítését ez az egyszerű számítás nyilván nem helyettesíti, de arra mindenképp megfelel, hogy fejbe kólintsa az embert. A legtöbben ekkor jönnek rá, hogy drasztikusan fel kell emelniük az áraikat, ez azonban a jelenlegi termékskálájukkal elképzelhetetlen.

PÉLDÁK

Példa 1: 60 Ft-os karkötőkből havi bruttó 300.000 FT-ért (melynek kb. a fele marad meg adózás és egyéb költségek után!) 5000 (azaz ötezer!) darabot kell tudnod készíteni!

60 Ft x 5000 db = 300.000 Ft

Példa 2: 6000 Ft-os karkötőkből ugyanehhez a bevételhez elég 50 db-ot elkészítened havonta.

6000 Ft x 50 db = 300.000 Ft

Vajon milyen az a karkötő, amiért 6000 Ft-ot is szívesen kifizetnek az emberek?

(Ne kapkodd el a választ!)

*** PICASSO ÉS AZ ÁRAZÁS ***


Egy legenda szerint Pablo Picasso épp a parkban rajzolt, amikor egy nő leszólította.

- Ó, ön Picasso, a nagy művész! Kérem, készítsen rólam egy portrét!

Picasso beleegyezett. Egy pillanatig tanulmányozta a hölgy arcát, majd egyetlen ceruzavonással elkészítette a portrét, és átnyújtotta a megrendelőnek.

- Tökéletes! Sikerült egyetlen vonással, egyetlen pillanat alatt megragadnia a lényeget! Köszönöm! Mennyivel tartozom?

- Ötezer dollárral - így a művész.

- Tessék?! Hogy kérhet el ennyit ezért a képért? Hiszen pusztán egyetlen másodpercre volt szüksége ahhoz, hogy elkészítse!

- Hölgyem, az egész életemre szükség volt hozzá...

VÁLTOZTASS!

Nem tudom, igaz-e a történet, de ha igen,

Picasso tisztában volt a márkaépítés és az árak közti összefüggéssel.

A kézművesek 5 leggyakoribb tévhite az árakról:

  1. A befektetett idő és pénz alapján kell meghatározni.

  2. Annyit kell kérni, amennyit a legtöbben ki tudnak fizetni.

  3. A többiek árait kell figyelni, és azokhoz igazítani.

  4. Praktikus használati tárgyakat kell készíteni, és akkor könnyebb eladni többért.

  5. Jó minőségű, tartós termékeket kell készíteni, és akkor el lehet kérni többet.

NEM, NEM ÉS NEM!

Most nézd végig újra Picasso szemével a fenti listát:

  1. A befektetett idő és pénz alapján számolt? NEM!

  2. Figyelembe vette, mennyit adna a képért a megrendelő? NEM!

  3. A többi festő áraihoz igazította, amit kért? NEM!

  4. Praktikus használati tárgyat készített? NEM!

  5. Strapabíró művet kínált fel? NEM ez volt a fő szempont az ár meghatározásakor!

Szerinted mi kellene hozzá, hogy többet tudj elkérni a műveidért?


 

"Egy árucikk értéke nem annak igazi természetétől, hanem az emberek véleményétől függ, még akkor is, ha ez a vélemény teljességgel téves."

(Covarrubias, XVI. századi spanyol jogtudós)


 

TÉNY 2: A MAGAS ÁR KIZÁRÓLAG ATTÓL FÜGG,

HOGY JÓ VAGY-E A MARKETINGBEN


 

A marketing nem atomfizika, hanem annál jóval egyszerűbb,

bár törvényei olyanok, mint a gravitáció:


 

Akkor is működnek, ha nem tudsz róluk...

Ahhoz, hogy jól induljon a kézműves vállalkozásod, alapszinten értened kell a marketinghez, és még az elején meg kell hoznod a nagyobb horderejű döntéseket, hogy elkerüld a biztos bukást.

Az atomfizikával ellentétben a marketing sokkal inkább hasonlít az alkotási folyamatra, ezért te, mint kézműves, előnyben vagy!

Egyszerűen szabadítsd fel a kreatív énedet, és ez egyszer ne az alkotásba, hanem a marketing ötletekbe fektesd az energiádat!

Ahhoz, hogy a megfelelő kérdéseket tedd fel magadnak, és megtaláld a saját réspiacodat, készítettünk egy alapfokú kézműves márkaépítés tanfolyamot, melyben kiemelten foglalkozunk a kézműves réspiacok kérdésével.


Ez a legnépszerűbb tanfolyamunk, eddig 550-en végezték el.

+ AJÁNDÉK!

Ha most iratkozol be, 3 elképesztően hasznos kiegészítő anyagot adunk neked ajándékba:

1. 38 perces videó: "Hogyan lehet neked is luxuskategóriás terméked?"

2. Az 1. év teendői fontossági sorrendben (6 oldalas cikk)

3. Hogyan válts: célpiacot, márkanevet, termékválasztékot, tárhelyet, árat? (15 oldalas cikk)

Legnépszerűbb tanfolyamunk ezekkel az extrákkal csak most,

ezen az oldalon kapható!


 


Mi ez a kurzus pontosan?

Ez egy 12 leckéből álló online tanfolyam, közel 100 oldal írott anyag és 4 hangfelvétel. Az anyagokat pdf és mp3 formátumban fogod tudni letölteni egy zárt oldalról. Minden lecke végén kapsz házi feladatot, melyeket ha szorgalmasan elvégzel, a tananyag végére a kezedben lesz egy életképes kézműves vállalkozás terve. Ez nem a szó klasszikus értelmében vett, hivatalos üzleti vagy marketing terv, hanem a saját ötleted kiforrott, piaci bevezetésre váró írott verziója.

Neked való-e a tanfolyam?

Akkor ajánljuk neked, ha olyan alkotó, vagy az alkotómunkához kedvet érző egyén vagy, aki még sehol nem tanul művészetmarketinget. Választ kapsz azokra a kérdésekre, tényleg érdemes-e elkezdened egy kézműves vállalkozást, vagy sem, mivel jár, mit kell tudni hozzá, meg lehet-e élni belőle, hogyan tedd le a megfelelő alapokat.

Azok a vállalkozók is hasznosnak találják általában tréningünket, akiknek nem új dolog a marketing, mert rendszerbe foglalja egy induló kézműves/művész vállalkozás első stratégiai teendőit, és kiemelten foglalkozik kézműves réspiacok keresésével.

Miért tőlünk tanulj?

  • Anyagaink kézműveseknek készülnek, szakmaspecifikusak.

  • Az időhiánnyal küszködő kézművesek nálunk rövid idő alatt tudnak releváns marketing ismereteket szerezni.

  • Sorsfordító döntéseket tudnak hozni, még mielőtt belefáradnának a vállalkozás nehézségeibe.

Ki beszél itt?

Szia, Várőri Adrienn vagyok. Küldetésem, hogy a marketingnek egy méltatlanul elhanyagolt ágát, a művészetmarketinget meghonosítsam hazánkban. Ha most azt gondolod, hogy ez bullshit, akkor én meg azt mondom neked, hogy a marketing számodra nem ott végződik, hogy találd meg, mi az emberek problémája, és arra fejlessz egy terméket. Ott kezdődik, de semmiképp nem ez az egyetlen üdvözítő út. Van más, amit máshol nem tanítanak, egyszerűen azért, mert piacorientált termékeknél nem jöhet más szóba. De te művész vagy, neked szabad fordítva gondolkodni. Mert te vagy az, aki ízlést FORMÁLSZ, nem pedig lesüllyedsz a fogyasztó szintjére. Ez az, amiben a Több mint hobbi többet tud adni neked, mint amit eddig a marketingről tudtál.

Wiedermann Gabi (Wiega Jewel), egyik kedves ügyfelünk véleménye:

"Korábban mindig frusztrált az a tudat, hogy nem vagyok képes olyan mennyiségű terméket létrehozni, hogy piacozhassak. Mindig élt bennem egy kis gyanú, hogy ez a gyenge pontom, és utáltam, hogy ha megfeszülök, akkor sem leszek képes produktívabb lenni.

Aztán jött egy grafikon, hogy hogyan pozicionáljuk a terméket és kinek.

A grafikon alapján rájöttem, hogy hova is tartozok. Megnyugodtam.

És ez a nyugalom elengedhetetlenül szükséges ahhoz, hogy az ember tovább tudja gondolni: hogy jó, most itt tartok és innen hogyan tovább."

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rengeteg ingyenes és fizetős

marketing tananyag érhető el az interneten.

Te döntesz, hogy miből tanulsz.

Egy viszont biztos: ha meg szeretnél élni az alkotásból,

csak marketing ismeretekkel felvértezve fog sikerülni!

A

csapata:


 

Kovács Sándor

(informatikus mérnök, GDF)

Várőri Adrienn

(marketing és PR szakértő, BGF)


 

Kérdésed van? Ide írj nekünk:

info@tobbminthobbi.hu